Wie zijn jullie?? vroeg de marketing assistent

Ooit… bijna 10 jaar geleden begon ik mijn bedrijf. Hoe, gewoon met de ideeën, plannen en fantasieën in mijn hoofd en gewoon beginnen. Want wat is er nou leuker dan hetgeen te gaan doen wat je zo graag doet. Nog leuker wordt het als je anderen net zo enthousiast en trots weet te krijgen voor het zelf maken van kleding. En zo groei je dus langzaam uit tot een Modevakschool. Zo wordt je hobby, dus je werk!

Tja en zo wordt je dus ook een bedrijf. En bij een bedrijf komen veel meer dingen kijken dan alleen maar die naald en draad. Pffff ……die had ik toen (bijna 10 jaar geleden) nog niet zien aankomen. En geloof me sommige onderdelen zijn behoorlijke worstelingen, wat niet wegneemt dat ik het nog steeds allemaal met heel veel plezier doe.

Maar bij een bedrijf worden andere dingen belangrijker. Gaandeweg leer ik snel. Zo heb ik inmiddels geleerd dat ik zeker niet alles alleen kan, en dat marketing één van mijn grote worstelingen is. Daarom heb ik de hulp ingeroepen van Marieke van Nispen, De Marketing Assistent. De eerste vraag die de marketing assistent mij stelde (waarna ze er nog velen meer vroeg) was dan ook ‘Wie zijn jullie?’ oftewel wie zijn mijn klanten of nog beter gezegd wie wil ik als mijn klanten. Want als ik aan meer van jullie mijn enthousiasme over het zelf maken van kleding wil overdragen dan moet ik me wel bij de juiste mensen zichtbaar maken.

Goeie vraag? Want ik die gewoon begonnen is, wist dat eigenlijk niet zo goed. Behalve dan dat jullie allemaal plezier beleven aan de naaimachine.

Momenteel zit ik nog middenin het traject van Marieke en kom ik er dus ook steeds meer achter wie jullie zijn. Best grappig. Want de vraag waar ik zelf van droom was niet zo moeilijk te beantwoorden, maar de vraag waar jullie nu van dromen zeker wel. Zo leerde ik van de vragen over welke blogs jullie lezen, welke sociale media jullie gebruiken, welke tv programma’s jullie kijken en welke Facebook pagina’s jullie volgen, dat ik een aantal van jullie op een compleet verkeerde manier benader. Dat ik voor sommigen van jullie op de verkeerde plek promotie aan het maken ben en dat er ook nog wel een verschil kan zitten tussen wat jullie willen en wat ik wil.

Inmiddels wordt me ook steeds duidelijker wat jullie problemen (zo heet dat in marketingtermen) zijn en hoe ik die voor jullie kan oplossen. Wat er ook weer voor zorgt dat ik op een andere manier over jullie nadenk. Maar jullie binnenkort ook op een andere manier ga benaderen.

Ik puzzel dus nog even verder, samen met mijn Marketing Assistent. Maar vindt je het leuk mij te vertellen wie jij bent, wat jij vindt dat ik nog moet weten of wat jij wilt leren, laat dan een reactie achter onder dit bericht. Daar hebben we uiteindelijk beiden profijt van. 🙂

 

Lfs Linda

 

Wil jij in het vervolg geen blog missen?? Schrijf je dan direct in.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *